آموزش و اشتراک دانش مدیریت

آموزش و اشتراک دانش مدیریت

هم‌اندیشی و اشتراک تجربیات در زمینه مدیریت، و کاربرد آن در ارتقاء تکنولوژی اطلاعات
آموزش و اشتراک دانش مدیریت

آموزش و اشتراک دانش مدیریت

هم‌اندیشی و اشتراک تجربیات در زمینه مدیریت، و کاربرد آن در ارتقاء تکنولوژی اطلاعات

بازاریابی معکوس - بازریابی نوین

برگشت به صفحه قبل

بازاریابی معکوس از این جنبه نشات می گیرد که مشتریان نقش اساسی و مهمتری را در تأثیرگذاری بر چهار آپشن(p) آمیخته بازاریابی از قبیل،قیمت، مکان و کانال توزیع و تبلیغات دارند آنها انتظار دارند شرکت ها در طراحی کالاهای که برای رفع نیاز آنها می سازند از آنان نظر خواهی شودامروزه بازاریابی از مباحث بازاریابی انبوه به بخش بندی و از بخش بندی به بازاریابی تک به تک (B2C) رسیده است.

 مشتریان انتظار دارند به جای اینکه در بازار مجبور باشند از میان تعدادی مدل مبلمان با رنگ ها و طرح های ارائه شده توسط شرکت انتخاب کنند ترجیح می دهند که رنگ و جنس مورد نظر خود را انتخاب کنند و شرکت به صورت سفارشی (CUSTOMIZE) آن را در کمترین زمان ممکن دریافت نمایند امروزه شرکت های خودرو سازی مانند شرکت تویوتا، خودرو سفارش مشتری را ظرف 48 ساعت تحویل می دهد. ما نیز باید دیدگاهمان را به نوع طراحی محصولات و قدرت انتخاب مشتری تغییر دهیم :

طراحی معکوس.در قیمت گذاری به جای اینکه شرکت قیمت محصول را خودش انتخاب کند باید طی فرآیندی از طریقمشتریان قیمت مورد نظر مشتری را قبل از قیمت گذاری کشف کند

قیمت گذاری معکوس .شرکت ها قبل از اینکه یک مکان را برای ارائه محصول انتخاب نمایند باید نظر مشتریان خود را جویا شوندمشتریان خواهان تنوع در مکان انتخاب و خرید کالا هستند

توزیع معکوس.شرکت ها به جای اینکه  درون شرکت بنشینند و از پشت میز برای تبلیغات فرمانروایی کنند باید قبل از اجرایتبلیغات و ارسال آگهی نظز مشتریان را جویا شوند

تبلیغات معکوس. اگر به دنبال این هستید که مشتری ( درِ کیفش) را به روی ما باز کند باید مطابق میل و سلیقه او رفتار کنیم وگرنه شرکت ما به موزه تاریخ خواهد پیوست.

.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.